Όταν το έντερο μας είναι σε κρίση…

  1. Το έντερο σου ή πονάει γιατί κάτι έφαγες που δε το ήθελε ή γιατί αρρώστησες ή γιατί πολύ απλά γιατί έχει θυμώσει μαζί σου η ψυχή σου και με τον πόνο στο έντερο κάτι θέλει να σου πει…Ο, τι και να είναι άκουσέ το..
  2. Πήγαινε σε γιατρό…γαστρεντερολόγο. Αυτός ξέρει και θα σε καθοδηγήσει σωστά.
  3. Θα πάρεις μια αγωγή.. Προσοχή δε πιάνει αμέσως.. Θέλει μέρες. Ίσως χρειαστεί και κάποια άλλη αν δεν πιάσει. Άρα θα πονάς..
  4. Ξέρω, πονάς. Μη φοβάσαι όμως. Τι στιγμή που δε φοβάται ο γιατρός σου.. Δε θα πεθάνεις. Δεν αιμορραγείς από πουθενά. Ούτε έχεις καρκίνο. Έστω και αν αυτό νομίζεις. Δυστυχώς πρέπει κάνεις υπομονή. Θα περάσει..

Τι κάνω όμως όταν πονάω:

  • Μασάζ στην κοιλιά, στη μέση και κάτω από τα πλευρά
  • Κομπρέσες με ζεστό χαμομήλι ή νερό
  • Μπες στο ντους και με το τηλέφωνο ρίχνε νερό στην κοιλίτσα σου που πονάει
  • Θερμοφόρα- ηλεκτρική ή μη- βοηθάει
  • Αναπνοές, βαθιές και διαφραγματικές. Η γιόγκα θα σε βοηθήσει
  • Η στάση «απελευθέρωσης αερίων» (στάση βασική στη γιόγκα) βοηθάει. Είναι απλή. Είσαι ανάσκελα, μαζεύεις τα γόνατα σου προς το στήθος σου και κουνιέσαι δεξιά και αριστερά κάνοντας και μασάζ και στη μέση παράλληλα.
    Και μη ξεχνάς επικοινωνία με τον γιατρό σου!

Αφού περάσει η κρίση…

  • Επιτέλους δεν πονάμε!! Αλλά το εντερικό μας σύστημα είναι μετά από σοκ.. Μοιάζει με το ατελές γαστρικό σύστημα των παιδιών. Οπότε το σεβόμαστε.
  • Ακούμε το γιατρό μας. Αλλά κυρίως το στομάχι μας και το έντερο μας. Αυτό ξέρει τι χρειάζεται..
  • Τι τρώμε: ό,τι ζητάει το έντερο σου. Αλλά πρόσεχε. Το έντερο σου! Όχι ο,τι θες εσύ! Το έντερο σου θέλει λίγο φαγητό και συχνά. Θέλει απαλές τροφές: Γιαούρτι, κεφιρ, ψωμάκι, φρυγανιές, μπισκοτόκρεμα ( ναι, ναι αυτή που τρώνε τα μωρά, πλούσια σε βιταμίνες, προ βιοτικά και κατάλληλη για ατελή γαστρικά συστήματα), ρυζάκι, ζυμαρικά, κρέατα, ψάρια (όλα ψητά ή βραστά).
  • Πρόσεχε όμως τι τρως: Ανα πάσα στιγμή μπορεί να υποτροπιάσει και μετά πάλι θα πονάς!
  • Αφού συνέλθει το εντεράκι μας σε ικανοποιητικό βαθμό, αγοράζουμε ένα ημερολόγιο και γράφουμε τι τρώμε, πότε το τρώμε και πως αισθανόμαστε: πονάμε, πρηζόμαστε, τι; Κάθε έντερο είναι ξεχωριστό και μοναδικό με τις δικές του ανάγκες, όπως και εσύ άλλωστε..
  • Το περπάτημα- στη φύση και στον ήλιο κατά προτίμηση-, το ποδήλατο, η γιόγκα βοηθάνε
  • Αλλά το κυριότερο που χρειάζεσαι τώρα είναι ΑΓΑΠΗ, ΦΡΟΝΤΙΔΑ Και ΧΑΔΙΑ. Μόνος σου κανέναν πόνο δεν ξεπερνάς. Αυτό είναι δυστυχώς κανόνας της ανθρώπινης φύσης.  Και εδώ φτάνουμε στο άλλο μισό της θεραπείας: ηρεμία, ανάπαυση και μακριά από αρνητικά συναισθήματα ή από αρνητικούς- για σένα πάντα-ανθρώπους.

Αλλά πως φτάσαμε ως εδώ?

Αν είναι οργανικό τότε οκ. Αν όμως είναι ψυχογενές; Η θλίψη, το άγχος, ο φόβος, ο θυμός, η συναισθηματική πίεση όλα αυτά που πονάνε.. πονάνε την ψυχή. Αλλά συνήθως την ψυχή δε τη δίνουμε πολύ σημασία. Τότε αυτή τσατίζεται και τα σωματοποιεί μπας και καταλάβεις. Οπότε τι κάνουμε; Μερικές συμβουλές που μπορεί να βοηθήσουν.. εσύ διαλέγεις ποια σου ταιριάζει..

  • Ακούω μουσική, κατά προτίμηση μελωδίες, όχι τραγούδια, γιατί οι στίχοι έχουν συναισθηματικό φορτίο
  • Χόρεψε! Μόνος σου ή σε κάποια σχολή ή σε κάποιο σύλλογο
  • Περπάτησε, τρέξε, με παρέα ή χωρίς, κολύμπησε ,κάνε γιόγκα, πιλάτες.
  • Ξεκίνησε ένα ή και περισσότερα χόμπι: κηπουρική, μαγειρική, ζαχαροπλαστική, κέντημα, πλέξιμο, κάποιο άθλημα, διάβασμα βιβλίων που έχεις ανάγκη, αγγειοπλαστική, κεραμική, κόσμημα γράψιμο. Υπάρχουν χίλια δυο που μπορείς να κάνεις.. Υπάρχουν χίλια δυο σεμινάρια που μπορείς να ξεκινήσεις. Υπάρχει το ίντερνετ. Ευτυχώς υπάρχουν αμέτρητες επιλογές!!
  • Κοιμήσου! Όσο θες! Το ξυπνητήρι βάλτο για λίγο σε κώμα. Κάνε τις δουλείες σου αργά και ήρεμα και όσες προλάβεις. Βάλε προτεραιότητες. Μέχρι τα 80 σου έχεις παρα πολλές μέρες..
  • Μη φοράς στενά παντελόνια ή ζώνες. Να είσαι άνετος..
  • Κάνε shopping-therapy..Κοινώς ψώνισε για σένα!
  • Κάνε μασάζ, πάρε ένα ζεστό μπάνιο
  • Μην εγκαταλείπεις τον εαυτό σου. Να είσαι και να ντύνεσαι όμορφα.
  • Κάνε έρωτα-αν θες και μπορείς
  • Βγες στη φύση, κάνε εθελοντισμό
  • Κάνε όνειρα! Προγραμμάτισε μελλοντικά ταξίδια, έστω και μίας ημέρας
  • Μάθε να αναπνέεις σωστά, βαθιά, διαφραγματικά, ο αέρας να φτάνει μέχρι το πονεμένο σου έντεράκι. Η γιόγκα θα σε βοηθήσει! (Μη σκεφτείς ότι είσαι άνδρας και αυτά δεν τα κάνουν άνδρες. Και οι άνδρες αναπνέουν!)
  • Να βλέπεις κωμωδίες και να γελάς.. τα βαριά, τα βίαια έργα άστα για αργότερα
  • Διαλογίσου! Υπάρχουν δεκάδες βιβλία για το διαλογισμό. Πάλι η γιόγκα θα σε βοηθήσει. Κάνε ρέικι..Βοηθάει. Προσευχήσου!

Και τώρα ίσως στο πιο δύσκολο κομμάτι:

  • ΜΙΛΑ! Μίλα για τη θλίψη σου, μίλα για τα άγχη σου, μίλα για το θυμό σου! Μιλά με αυτούς που αγαπάς και σε αγαπάνε. Βγάλε τον πόνο από μέσα σου. ΚΛΑΨΕ! Έλα σε σωματική και ψυχική επαφή με τους δικούς σου. Άφησε τον εαυτό σου να χαθεί στην αγκαλιά τους. Βγες με φίλους. Επικοινώνησε με τους ανθρώπους!
  • Και αν αισθάνεσαι ότι δεν έχεις, μη σκοτίζεσαι! Υπάρχουν και οι θεραπευτές. Κοινώς ψυχολόγοι. Θα σε βοηθήσουν όσο κανένας! Κοίτα όμως να βρεις τον κατάλληλο για σένα. Θα το νιώσεις, θα το καταλάβεις. Μην απογοητευτείς αμέσως.
  • Σκέψου και την ψυχοθεραπεία. Η ψυχή σου πονάει, μη το ξεχνάς. Οφείλεις να τη θεραπεύσεις! Στο ζητάει άλλωστε. Για αυτό σε πόνεσε.
  • Κράτα ημερολόγιο. Κατέγραψε τα συναισθήματα σου, τις σκέψεις σου, τα άγχη σου.
  • Αποστασιοποιήσου. Βάλε τα όρια σου. Δες τι είναι σημαντικό, τι σου κάνει καλό και τι όχι. Αγόρασε λίγη απάθεια. Ξέρω είναι πολύ δύσκολο. Αλλά προσπάθησε το. Πολλά βιβλία θα σε βοηθήσουν σε αυτό!
  • Ίσως οι παρακάτω ιστοσελίδες-εκπομπές σε βοηθήσουν:
    • http://www.megatv.com/ygeia/default.asp?catid=21848#toppage
    • http://www.megatv.com/ygeia/default.asp?catid=21848#toppage

Στις περισσότερες περιπτώσεις των ασθενών με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου πονάει η ψυχή.. όχι το σώμα. Και αυτό είναι καλό. Καλό γιατί δεν έχεις κάτι δυσίατο, κάτι που
μπορεί να σε οδηγήσει σε ασθένεια ή στο θάνατο.

Αλλά η ψυχή είναι δυνατή, πολύ δυνατή και είναι ικανή να σε πονέσει, να σε ρίξει στο κρεββάτι του πόνου, να σε πονέσει. Όπως ακριβώς την πονάς και εσύ. Σκέψου, ψάξε τι είναι αυτό που την πονάει. Ίσωε χρειαστεί να αναθεωρήσεις τη στάση και τον τρόπο ζωής σου. Ίσως χρειαστεί να αλλάξεις συμπεριφορες, δουλειά, σπίτι, γειτονια, πόλη, ακόμα και σύντροφο. Μη ξεχνας: Η ψυχή σου πονάει για κάποιο λόγο. Άλλωστε μια την έχεις! Και δεν έχεις άλλη. Ίσως να ήθελες να είχες άλλη…Αλλά δεν έχεις.. Και αυτή είναι η πραγματικότητα σου. Με αυτή θα πορευτείς μέχρι τα βαθιά γεράματα. Άκου την, σεβάσου την και αγαπά την. Για να σε ακούσει, για να σε σεβαστεί και για να σε αγαπήσει και αυτή! Με την ευχή μου για καλή συνέχεια, χωρίς πόνο: ψυχικό ή σωματικό!

Μια ασθενής με ευερέθιστο έντερο!

Κατηγορίες: Κατώτερο Πεπτικό

Μέγεθος γραμματοσειράς
Λειτουργία Αντίθεσης